איתור נזילות סמויות – ככה מבצעים זאת נכון!

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

אם אתם חושדים כי בביתכם או בדירתכם קיימת נזילה סמויה,ראשית אל תמהרו להזמין בעלי מקצוע על מנת שיבצע עבורכם איתור נזילות סמויות. יש לבצע בדיקה פשוטה, לפני שתשלמו עלות גבוהה של בדיקה לנזילה סמויה. יש לסגור את השיבר הראשי של הצמים ולעמוד ליד שעון המים. אם הוא ממשיך להסתובב, סימן שיש לכם נזילה סמויה. נזילות סמויות מאתרים באמצעות ציוד משוכלל הנקרא ציוד תרמי. אם מדובר בנזילה סמויה בקירות או תחת הרצפות. אם הנזילה מתקדמת כגון פיצוץ או חור בצינור, תוכלו כבר לזהות אותה בעצמכם ולהזמין מיד חברת אינסטלציה.

 

ממה נובעות נזילות סמויות?

נזילות סמויות הן אלה שלא ניתן להבחין בהן. ישנם ליקויים רבים בתשתיות ובמבנה, הנגרמות עקב נזילה סמויה. למשל בלאי הצנרת, סדקים או כשלים בעבודות איטום. מדובר על נזק רב היקפי לנכס והתפתחות של עוד ליקויים שאם הם רק יחמירו עקב הזנחה, התיקון יעלה הרבה יותר. ככל שתקדימו להזמין חברת איתור נזילות סמויות ותיקונן, כך תמנעו נזק רב וחיסכון בהוצאה ניכרת. המים הם משאב יקר ולכן, כאשר מזניחים נזילה סמויה, ההוצאות על חשבון המים, תהיינה גבהות יותר.

סימנים לנזילות סמויות

ניתן לזהות נזילות, כאשר ישנם סימנים מקדימים. למשל, ירידת לחץ של ברזי המים, זינוק משמעותי בחשבון המים, יציאת מים עכורים מברזי הבית, ריח של טחב. גם אם האינסטלטור יכול כבר לשער מהיכן הנזילה, לא בטוח שזו מקורה, במיוחד אם מדובר בנזילה שמקורה באיטום לקוי, או נזילה קפילארית שמקורה מהרצפות והמים עולים לפחות כמטר כלפי מעלה לכיוון הקירות.

 

כיצד מתקנים נזילה סמויה לאחר ביצוע בדיקת איתור נזילות סמויות?

לאחר שבוצעה בדיקת איתור נזילות סמויות, אינסטלטור מקצועי, יציע את הפתרון היעיל ביותר לאור נתוני הבדיקה. ישנן שיטות שונות לתיקון נזילות סמויות, כמו בלון שמנופח בלחץ ברומטרי, החדרת צינור חדש בשיטת השרוול, הידועה כשיטת אל הרס ועוד. במידה ומערכת המים קיימת מעל 20 שנה והצנרת פשוט מחלידה, לא יהיה מנוס, כי אם להחליף את כל צנרת המים.

 

מדוע עלינו להיות עם היד על הדופק בכל הקשור למערכת הביוב והמים?

בגלל שאנו משתמשים המון ואפילו כמה פעמים ביום במערכת המים והביוב, מערכת זו שהיא סמויה מן העין, עשויה להתקלקל, כאשר היא מראה סימני בלאי. חלק מהסימנים הם נזילות גלויות או סמויות. השיטה הידועה לגילוי נזילות מים בתוך הבית היא השיטה של מצלמה תרמית, אשר פועלת על אינפרה אדום. ניתן לאתר נזילות באמצעות מצלמה זו, באמצעות הבדלי טמפרטורה. יש לחמם את צנרת הצמים באמצעות דוד,כך שברגע שישנה נזילה של מים קרים, הגוון של המים יהיה שונה על מסך המצלמה התרמית. יש לבצע אחת לשנה, בדיקת איתור נזילות סמויות, כך שתוכלו להקדים תרופה למכה.

 

מקור הנזילה אינו ברור? – אל דאגה

אם פעם, נאלצו למצוא שיטות לא נוחות לאיתור נזילות סמויות, היום אין זה כך, היות ואז, לפני שהומצא הציוד התרמי, האינסטלאטור היה שובר קיר שלם או חלק גדול מקיר על מנת לאתר ולתקן נזילה סמויה, היום הנזילה הסמויה אינה נושא לדאגה, היות ומכשור זה, מאתר במדויק את מקור הנזילה. האינסטלאטור יחצוב את המיקום המדויק של הנזילה, כאשר החציבה היא די קטנה, יחליף את הצינור הפגום, ימלא את הסדק שביצע ויצבע מחדש את האזור.

 

עוד סיבה להזמין חברת אינסטלציה שתגלה נזילות סמויות

כאשר אנשים רוכשים בית חדש מקבלן, או בית ידש שנייה, הדבר שעוה"ד שלהם ממליץ להם, היא בדיקה של צנרת המים. זו הסיבה כי ם למהנדסי בניין וכמובן שלחברות אינסטלציה, קיים ציוד זה, אשר תפקידו הוא איתור נזילות סמויות, ובירור מצב הצנרת ותשתיות הביוב. לפעמים מתגלות תקלות שהתשלום עליהן הוא גבוה, כך שהרוכש של הנכס, יחייב את המוכר בעלויות של החלפת תשתית המים או הביוב, ממחיר הנכס. ישנן מצלמות תרמיות מיוחדות, אשר מסוגלות לצלם את המבנה הפנימי של צנרת המים. אפילו אם מדובר בצנרת מים מפותלת, ניתן יהיה לבצע איתור נזילות סמויות. לא כל אינסטלאטור,יכול לזהות באמצעות ציוד תרמי נזילות סמויות, אלא אם כן עבר הכשרה מתאימה לכך. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לסוג הציוד שכן, ציוד משוכלל ועדכני יסייע בפתרון הבעיה ותיקון מקצועי.

ראו גם: איתור נזילות מים | איתור נזילות מקצועי

 

איתור נזילות סמויות

יש לדעת, כי אחת הבעיות בבית, במשרד או בעסק היא נזילה סמויה. מים שמחלחלים גורמים לנזק רב ולכן, יש לבצע בדיקה אחת לשנה הנקראת בדיקת איתור נזילות סמויות. בדיקה זו, מתבצעת באמצעות חברת אינסטלציה, אשר נעשית במכשור משוכלל ודיוק רב של הנזילה הסמויה. ניתן להבחין בנזילה סמויה, כאשר ישנם חשבונות מים גבוהים מהרגיל, ירידה בלחץ המים בכל ברזי הבית ועוד. כאשר כבר ישנם סימנים של קילוף טיח, או של עובש, המסקנה היא שכבר נגרם נזק למבנה. היתרון של גילוי או איתור נזילות סמויות הוא שברגע שמגלים את הנזילה, ניתן יהיה לחצוב פתח קטן בקיר או לא לשבור רצפות על מנת לתקן נזילה תחת הרצפות, מה שחוסך הרבה זמן וכסף.  יש לציין, כי נזילה עשויה לנבוע מסדק קטן בגודל של ראש סיכה והוא רק גודל, מבלי שתשימו לב, לכן, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא, להזמין שירות איתור נזילות סמויות של חברת אינסטלציה מוכרת, אשר תוכל גם לאתר בקלות את הנזילה הסמויה וגם לתקן אותה.

לרוב נזילות סמויות נגרמות במבנים ישנים, כגון בנייני מגורים או בתים פרטיים שהצנרת שלהם היא בת שנים רבות וכן, הצנרת עשויה מברזל, מה שגורם לחלודה והתפוררות הצנרת. בבתים או מבנים חדשים, הסיכוי לנזילות סמויות פוחת, היות והצנרת חזקה ואינה עשויה ברזל, כי אם חומר גלם כמו פלסטיק מיוחד שאינו מתכלה אן מתבלה עם השנים. כמו כן, מי שהניח את תשתית המים, חייבת להיות חברת אינסטלציה וותיקה העובדת בשיטות חדשות ודיוק רב, מה שמקנה סיכוי כי עם השנים לא יהיה צורך של איתור נזילות סמויות בגלל חשש לנזילה בלתי נראית לעין. למעשה, זוהי טכנולוגיית הי טק, אשר באמצעותה, ניתן למצוא נזילות סמויות באופן מדויק, מבלי לגרום להרס. גם השיטות של תיקון והחלפת צנרת מים פגומה, הן חדישות, כאשר ניתן להחליף צנרת בשיטת השרוול, מה שלא יגרום נזק כמו בהחלפת צנרת מים בשיטה הישנה.

 

הבחנתם בנזילת מים?  – הוראות חשובות  לפני שתזמינו איתור נזילות סמויות

אם הבחנתם בקיר רטוב, לפני שתזמינו חברת איתור נזילות סמויות, הורידו את כל פקקי החשמל בבית, היות מים וחשמל מסוכנים יחד וישנה סכנת התחשמלות.כמו כן, עליכם לסגור את השיבר הראשי שנמצא בכניסה לבניין או לחצר במידה ואתם גרים בבית קרקע. אם הנזילה היא ממושכת, לבטח תבחינו בחשבון מים מנופח ולכן, יש למנוע את נזילת המים ככל המוקדם. בדקו ברשת, מה המחיר של בדיקת איתור נזילות סמויות, כך שתוכלו להשוות מול עוד חברות אינסטלציה. הבדיקה יכולה לגלות נזקים שנגרמו למבנה, כך שיש לנהוג במלוא הזהירות. ההמלצה של חברות אינסטלציה, היא במידה ומדובר במבנה ישן, יש לבצע בדיקה שהיא למעשה איתור נזילות סמויות, אחת לשנה ובמבנים חדשים אחת לכמה שנים ולאמץ את ההרגל של בדיקה שגרתית לתשתיות המים.

הבדיקות לאיתור נזילות מים, מיושמות באמצעות מכשירי אינפרה אדום, מכשירי סריקה מתקדמים ומצלמות תרמיות. הבדיקה עצמה מגלה במהירות את אזור הנזילה הסמויה, כך שהתיקון יתבצע ללא הריסת קיר או מרצפות. בדיקה זו למעשה חוסכת לכולם הרבה זמן וכסף. יש לציין כי גם חברות האינסטלציה, נהנות מחיסכון בזמן, כך שהן יכולות להספיק להגיע לעוד לקוחות בכל יום. יש לקבל כמה שיותר מידע לגבי חברות אינסטלציה, אשר מחזיקות במכשירי איתור נזילות סמויות, בדרך זו, תוכלו להבין אם מדובר במגוון  רב של מכשור מתקדם, כך שניתן יהיה להשתמש במכשור המתאים לפי המקרה שלכם.

אל תחכו לסימנים על מנת להזמין חברה שתבצע איתור נזילות סמויות

בגלל שהצנרת של המים אינה גלויה לעין וכן צנרת הביוב, אנו באופן טבעי, נוהגים לחשוב שהכול כשורה. למעשה אין זה כך, מרות שמערכת הביוב או המים נראית לנו מאסיבית, הבעיה היא הפוכה, היות ומדובר על מערכת רגישה ביותר שיש לבדוק אחת לשנה, באמצעות איתור נזילות סמויות, שהן הנזילות הנפוצות ביותר בכל בית, דירה, עסק או משרד. הבית שלנו, הוא הדבר היקר לנו ביותר ולכן, כל פגם או הרס בגלל הזנחה מצדנו, עשויה לעלות לנו ביוקר. הבית דורש תחזוקה מתמדת ואנו חייבים לבצע את הבדיקות הנחוצות במיוחד בדיקת איתור נזילות סמויות.

יש שמגלים פתאום נזילות מאזור התקרה, מה שמעיד על בעיה באיטום, או נזילה מהצנרת שהגיעה כנראה מהשכן. שגר בקומה מעליכם. יש לציין כי נזילות סמויות, עשויות להתפשט מהר מאוד, מה שיזיק לבריאותכם ולערך הנכס שגם יורד וגם נמצא בסכנה. נזקי המים עשויים להיות קשים, כמו למשל חדירת מים ליסודות המבנה ולהחלשתו. כאשר אתם חוששים כי ישנה נזילה סמויה בביתכם או שכבר הבחנתם בסימנים של רטיבות, מהרו להזמין חברת איתור נזילות, אשר גם תמצא במהירות את הבעיה, וכן תתקן לכם אותה.יש לציין כי במוקדם או במאוחר, תיגרם לכם נזילה סמויה, היות ואנו משתמשים המון במים, אם במטבח, במקלחת או בשירותים, לכן תשתית המים, סובלת יותר מבלאי מואץ.

 

איתור נזילות סמויות באמצעות מכשור חדשני ביותר

ישנה היום שיטה חדשה למטרת איתור נזילות סמויות כאשר מדובר על צנרת הנמצאת מתחת לאדמה. צוות האינסטלציה, יבדוק באמצעות חיישנים מיוחדים. שיטה זו, נקראת איתור נזילות סמויות, באמצעות פטיש מים. היום, ניתן למצוא חברות אינסטלציה רבות, כך שהעובדה הזאת, יכולה להיות דווקא לטובתכם, דווקא בגלל התחרות הרבה, ניתן יהיה למצוא חברת אינסטלציה מקצועית במחירים בהחלט סבירים. במידה וחברת אינסטלציה תגיע ולאחר בדיקה הנקראת איתור נזילות סמויות, היא תגיע למסקנה, כי בגלל הצנרת הישנה מאוד בבתם או בביתכם, עדיף להחליף את תשתית המים, לא יהיה מנוס. על מנת שלא תצטרכו בכל תקופה קצרה, להזמין שירותי אינסטלציה לתקן נזילות, כבר עדיף להוציא סכום גבוה, כדי לחיות בשקט שנים רבות, ללא תקלות בתשתיות המים וסיכון הרכוש והבריאות.

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!