איתור נזילות מהביוב – איך מתבצע התהליך?

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

אחת הבעיות עם נזילות ורטיבויות, בעיה איתה אנשים רבים מתמודדים וגם בעלי מקצוע המתמחים באיתור נזילות, היא בעובדה שבעצם יש המון נזילות שפשוט קשה לאתר אותן. לשם כך, הרבה פעמים עושים שימוש בציוד מקצועי כמו מצלמה תרמית, אבל שמדובר ביתור נזילות מהביוב, מצלמה זו איננה מספיקה, ויש צורך לעבור לאמצעים מתקדמים יותר כמו למשל מצלמת סיב אופטי אותה מחדירים לתוך הביוב עצמו. למעשה, רוב בעלי הבתים חווים דליפת אינסטלציה כלשהי בביתם בשלב מסוים. חלק מהדליפות גלויות, כמו צינורות שמתפוצצים, ונזילות אחרות נסתרות, כמו חיבורים בקווי אינסטלציה בביוב. ככל שתהליך איתור נזילות מהביוב מתבצע מוקדם יותר, כך ניתן לתקן את הדליפה בקלות. אבל ראשית יש להזמין שירותי מומחה בתחום איתור נזילות.

מאמר זה סוקר את מה שצריך לדעת על איתור נזילות מהביוב, כולל המיקום המדויק, תהליך האיתור וחשיבות שכירת אינסטלטור מקצועי שיסייע לכם.

 

אישור נוכחות דליפה

במצב של נזקי מים גלויים, הנזילה ברורה ומתבטאת בהוכחות די מוצקות. אבל במקרה של ריחות רעים, עלייה בחשבונות המים, או חשד לדליפה, יש צורך בעבודת אבחון מקצועית של מומחה בתהליך איתור נזילות מהביוב.

מומחה בתחום מתחיל בהפעלת בדיקה בכל הבית, כולל בדיקת מערכות ההשקיה. לא כל הדליפות הפנימיות נובעות מצינורות דולפים, וחלקן מתרחשות כתוצאה מנזילות בגג, אבל קיימים מספר מקורות פוטנציאליים נוספים לנזקי מים בבית.

השטחים החיצוניים של הבית מלאים בצינורות, וברוב הבתים יש קווי השקיה וביוב שעוברים בכל הבית. שירותי איתור נזילות מהביוב כוללים גם את בדיקת הצנרת החיצונית של הבית.

אמבטיות ומקלחות דולפות

מעבר לבדיקת איתור נזילות מהביוב, בחלק מהמקרים מתקני האמבטיות והמקלחות דולפים. מצבים אלו מתרחשים לעתים קרובות כאשר איטום עמיד למים נשחק או מוסר בטעות, מה מאפשר למים לעבור בין אריחי הרצפה.

דוודים דולפים

ככל שהדוודים מתיישנים, הם מתחילים להחליד ועלולים לגרום לדליפות קטנות. במקרים הם מים נאגרים סביב החלק התחתון של דוד המים, זו סיבה סבירה לכך. במקרים אחרים, יתכן ששסתום שחרור הלחץ של דוד המים נפתח על מנת לשחרר מים ולחץ מהמכל.

האם הנזילה מגיעה מהביוב או מהגג?

במקרה של הופעת נקודה רטובה על התקרה, מומחה מקצועי יתחיל את הבדיקה מהגג במקום להתמקד בתהליך איתור נזילות מהביוב. נזילות גגות נחשבות לשכיחות ביותר, ורוב בעלי הבתים נתקלים בכמה נזילות במהלך שהותם בבית, במיוחד אם הגג מתחיל להתיישן.

דליפה מהגג מתרחשת גם כשחומר הקירוי, כולל הרעפים וכל המבנים בגג נכשלים, ובמקרה זה הבדיקה תכלול גם איתור נזילות מהביוב, כדי לבדוק את כל התשתית של הבית. בשלבים מתקדמים של נזילות, הלחות חודרת אל הגג ומונעת על ידי כוח הכבידה, עד שהיא מגיעה אל חללי המגורים של הבית שלכם.

איך אפשר לאתר את מקור הנזילה?

עם שלילת דליפת מים מהגג, הגיע הזמן לאבחן את מקור הנזילה מהבית. איתור נזילות מהביוב כולל בדיקת רשת של צינורות מים שעוברים מאחורי קירות, מתחת לרצפות ובתקרות. בשלב זה, יש להזמין שירותי אינסטלטור לאיתור הנזילה, מכיוון שחלק עיקרי מתהליך זיהוי דליפות מוצלח מסתכם באינטואיציה ובידע מוקדם.

אינסטלטור מיומן מתמודד עם שפע נזילות למגורים ויודע לזהות את מקור הנזילות והאופן בו יש לגשת אליהן בגישה הטובה ביותר לתיקון מהיר של נזילות מים. בדומה לבעיות אינסטלציה רבות, איתור נזילות מהביוב דורש תיקון מקצועי מכיוון שהבעיה לא תיעלם.

אם תתמהמהו או תדחו את הזמנת השירות המקצועי, נזקי המים רק יחמירו, ויובילו להתדרדרות מבנית וצמיחת עובש. דליפות הן דחופות ויש לטפל בהן בדחיפות

עלות שירותי איתור נזילות מהביוב

העלות לשירותים מקצועיים של איתור נזילות מהביוב, נקבעים בהתאם לגודל הבית או החצר, וברוב המקרים, הבדיקה היא מקיפה ולא נקודתית, במיוחד במקרה של דליפות נסתרות.

העלות לאיתור נזילה עם בדיקת כל צנרת הבית נעה ברוב המקרים בין 1,300-1,800 ₪ לפני מע"מ, וכל איש מקצוע גובה את התעריף בהתאם לרמת הניסיון המקצועי שלו והשימוש בציוד איכותי ומקצועי.

איתור נזילות מהביוב איך בוחרים מומחה?

הדבר החשוב ביותר בבחירת מומחה לאיתור נזילות מהביוב, או לחילופין בחברה מקצועית המתמחה באיתור נזילות הוא השילוב בין הידע והנסיון של בעל המקצוע לבין המכשור בו הוא עושה שימוש. מצד אחד, ללא הידע לא ניתן לעשות שימוש במכשור המקצועי, קרי מצלמת סיב אופטי או מצלמה החודרת למעמקי צנרת הביוב, ללא הידע הנדרש, מצד שני, בלי הידע והניסיון, אי אפשר להבין מה בדיוק קורה בתוך הצנרת על פי הנתונים המתקבלים מהמכשור. לכן, חשוב לבחור מומחה לאיתור נזילות מהביוב המביא איתו ניסיון בתחום, ידע מקצועי ועושה שימוש במכשור המתקדם ביותר. כדאי לברר לגבי מדיניות האחריות של אותו בעל המקצוע, התהליך בו הוא נוקט לצורך איתור מקור הנזילה או הבעיה, הפתרון וכמובן המחיר.

ראו גם: בדיקת איתור נזילות | איתור נזילות ללא הרס

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!