איתור נזילות מים

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

 

איתור נזילות מיםהחורף הגיע ואתם מרגישים טיפות מעל ראשכם בלי סוף? כנראה שיש לכם נזילת מים בבית. נזילות מים הן דבר נפוץ מאוד שקורה בבתים רבים, בפרט בבתים ישנים. נזילות מים נגרמות מסיבות רבות ולא רק מגשמי החורף כך שגם בתקופת הקיץ תוכלו למצוא את עצמכם מסתובבים עם דלי ומגב כדי למנוע מהמים לחלחל אל הבית. אז מה עושים כאשר יש נזילה בבית?

אנחנו, ב-nu-flow ריכזנו עבורכם את המידע המתאים עבור איתור נזילות מים בבית.

 

מה גורם לנזילות מים?

נזילות מים נגרמות מסיבות רבות. הנזילות בבית עלולות להגיע מהתקרה, מהקירות, מהדלת או החלונות ובחלק מהמקרים מהרצפה. אחת הסיבות הנפוצות ביותר לנזילות בבית היא כאשר הגג לא אטום כמו שצריך. אטימה לא טובה של הגג תאפשר למים לחלחל וכך בימי חורף קשים כשיש גשמים חזקים הגג יתמלא במים שיחלחלו לבפנים. כאשר הגג לא אטום טוב, מספיק אפילו גשם אחד בשביל שתווצר נזילה בבית. כמובן שגם אם החלונות והדלתות לא אטומים טוב, הגשמים יכולים להכנס גם מהם.

אך כפי שהזכרנו, נזילות מים קורות לא רק בחורף ולמעשה אחת הסיבות הנפוצות לנזילות בבית היא פגיעה בצנרת הביוב. צנרת ישנה יכולה להסדק ואז ליצור נזילת מים בתוך הקירות או הרצפה שלכם. גם לבנייה ישנה יש השפעה על הנזילות. למעשה ככל שהבית ישן יותר, כך הסיכוי להווצרותה של נזילת מים הוא גדול יותר. הסיבה לכך היא שבבתים ישנים הבניה ישנה, צנרת הביוב ישנה, איטום הגג יהיה פחות טוב ופחות אפקטיבי. כל מערכות הבית יהיו בתקנים ישנים יותר ודברים שנחשבו אפקטיבים ויעילים בעבר נחשבים לפחות יעילים כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והאמצעים.

במידה ויש אצלכם נזילה, חשוב מאוד לאתר את מקורה במהירות. נזילות יכולות לגרום לנזקים רבים בבית ואם תמצאו את מקור הנזילה במהירות, תוכלו לטפל בבעיה במהירות ולהמנע מהוצאות נוספות על תיקונים ותקלות.

 

אז מתי צריך לעשות בדיקת איתור נזילות מים?

כמובן שאחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות הוא למנוע את כאב הראש על ידי בדיקה של איטום הגג, החלונות והדלת מבעוד מועד. אך לא תמיד מספיקים לעשות זאת בזמן, ונזילות מהצנרת קשה לזהות מבעוד מועד. אז אם אתם חושדים שיש בביתכם נזילת מים מומלץ לעשות בדיקת איתור נזילות. מה יגרום לכם לחשוב שיש נזילה מים- בפעמים רבות יופיעו כתמי רטיבות באיזור הנזילה. אם אתם מזהים סימני רטיבות על הקירות או התקרה כנראה שיש לכם נזילה. דבר נוסף שיכול להעיר את חשדכם בנוגע לנזילה הוא חשבון מים גבוה מהרגיל. לכל דירה יש שעון מים משלה. אם אתם מקבלים חשבון מים גבוה משמעותית מהרגיל הדבר יכול להעיד על נזילת מים מהצנרת. במקרה כזה מומלץ להזמין איש מקצוע במהירות על מנת שלא ייגרם נזק חמור מידי לביתכם שידרוש תיקונים רציניים יותר.

 

איתור נזילות מים

איתור נזילות מים בכל הארץבעבר, איתור נזילות מים היה מסובך, בכל פעם שהייתה נזילת מים היה צריך לשבור את הקיר או הרצפה באיזורים שחשדו שבהם הנזילה התבצעה ולחפור אל הצנרת. בעקבות כך כל פעם שהייתה נזילה בבית הדבר היה גורר הרס של מערכות הבית ולעתים נזקים חמורים יותר מהנזילה עצמה. כיום, הדברים עובדים בצורה פשוטה יותר. התקדמות הטכנולוגיה והמכשירים מאפשרת איתור נזילות מים ללא צורך בהרס הבית.

על מנת לאתר את מקור הנזילה יש להזמין איש מקצוע. כפי שציינו, יש סיבות רבות לנזילות מים ואפילו סדק קטן בצנרת עלול לגרום לנזילת מים רצינית. ערנות תתרום לכם בפתירת הבעיה בקלות ובמהירות.

איתור נזילות אינו דבר פשוט וזו עלולה להיות משימה מסובכת. כפי שציינו קודם ישנן דרכים שיכולות לעזור לנו לזהות שיש נזילת מים וכך לצמצם את הנזקים שעלולים להגרם בעקבות הנזילה. אחד הסימנים הכי בולטים לזיהוי נזילה יהיה הופעת סימני רטיבות על גבי התקרה או הקירות ובמקרים חמורים אף טפטופים. סימן נוסף לכך שקיימת נזילת מים יהיה עלייה משמעותית בחשבון המים. שני סימנים אלה מהווים נורה אדומה ומומלץ לקרוא לאיש מקצוע במהירות. דבר נוסף שיכול לעזור במקרה של נזילה הוא שעון המים. נניח והנזילה מתרחשת בעונת החורף ואינכם בטוחים אם היא קרתה בעקבות גשם או בגלל בעיה בצנרת, תוכלו לסגור את ברז המים הראשי ולראות אם שעון המים ממשיך לרוץ.

 

אז מה עושים בשביל איתור נזילות מים?ֿ

הדבר הראשון שיש לעשות בזמן נזילה הוא להזמין איש מקצוע. יש אנשים רבים שחושבים שאם הם ישימו דבק חם או איזולירבנד הם יצליחו לפתור את הבעיה. אך אם המים הצליחו לחדור צנרת וקירות, הם יצליחו לחדור גם דבק חם. לעתים בניסיונות לפתור את הבעיה אתם אף עלולים לגרום לנזק חמור יותר. למרות שפתירת הבעיה לבד היא רעיון לא חכם, עדיין יש דברים מועילים שתוכלו לעשות בזמן שאתם מחכים לאיש המקצוע. אחד הדברים שיוכלו לחסוך הכי הרבה זמן הוא קודם כל איתור מקור הנזילה. איך אפשר לאתר את הנזילה? כמו שהזכרנו קודם, אחת הדרכים היא לסגור את ברז המים הראשי ולבדוק אם שעון המים ממשיך לרוץ. כך תוכלו לדעת קודם כל אם הנזילה היא תוצר של איטום גג לא נכון או של צנרת תקולה. דבר נוסף הוא להסתכל בדיוק על הקירות ולזהות היכן הרטיבות מתחילה. אם הנזילה היא מאיזוקר האסלה לדוגמא, מומלץ לבדוק שחלקי הניאגרה תקינים. אם תצליחו לאתר את מקום נזילת המים הדבר יכול לחסוך לאיש המקצוע במגיע לטפל בבעיה זמן רב, מאחר וכל מה שיישאר לו לעשות יהיה לטפל בבעיה.

בהנחה שלא הצלחתם לאתר את מקור הנזילה, איש המקצוע יצטרך לעשות זאת בשלב הראשון של עבודתו. לאנשי המקצוע יש דרכים מגוונות לאיתור נזילות, על חלק מהן נרחיב בהמשך. כאשר אתם מזמינים איש מקצוע חשוב לוודא שיש בבעלותו את המכשירים המתקדמים לאיתור נזילות מים שיאפשרו את איתור מקור הנזילה ללא שבירת קירות וחפירות מיותרות שיוכלו לגרום לנזקים בביתכם. שלושת המכשירים המתקדמים שיכולים לאתר נזילות ללא הרס יהיו חיישן גז, מצלמה תרמית ומכשיר אקוסטי. שלושת אלה יעידו על איש מקצוע איכותי, אמין ומנוסה. דבר נוסף שיוכל לעזור לכם לוודא שאיש המקצוע איכותי הוא לבצע סקירת שוק, לקרוא ביקורות והמלצות. הזמנת איש מקצוע איכותי היא אחד הדברים החשובים ביותר על מנת לאתר את הנזילה ולטפל בה באופן מקצועי.

 

מהם השלבים השונים באיתור נזילות מים בבית?ֿ

איתור נזילות מים המלצותאז אתם בטוחים שיש בבית שלכם נזילה ואתם רוצים להזמין בדיקת איתור נזילות, אך, אינכם יודעים מה הדבר אומר. אף אחד לא רוצה שבגלל חשד לנזילה יהפכו לו את הבית, ישברו את הרצפה ואת הצנרת ויגרמו לנזק מיותר. אך כפי שציינו, כיום יש שיטות ואמצעים חדישים שאיתם ניתן לאתר נזילות מים.

ישנן שתי מערכות מרכזיות בהן, ברוב המקרים, נגרמות הנזילות.

 

מערכת הדלוחין (המערכת המנקזת)

מערכת הדלוחין היא מערכת שמנקזת לביוב את כלל המים בבית (המים מהמקלחת, מהכיורים ועוד). במערכת הדלוחין, הנזילה בדרך כלל תהיה מזערית ולא רציפה ולכן איתור הנזילה יהיה מסובך. איתור הנזילות במערכת הדלוחין ייעשה על ידי בלון מיוחד שסותם את פתח היציאה של המים. המים ממשיכים לזרום ולפי מפלס המים בכיור ניתן לאתר את מקור הנזילה.

 

מערכת אספקת מים

במערכת אספקת מים הנזילות בדרך כלל יהיו רציפות וקלות יותר לזיהוי. איתור מקום הנזילה המדויק יהיה מסובך וייעשה בהתאם לסימנים שונים שיווצרו בעקבות הנזילה ואיש המקצוע יצטרך לאבחן את הבעיה ואת מקורה.

 

שלושה מכשירים שעוזרים לאתר את מקור הנזילה בדרך הטובה ביותר שלא גורמת להרס ולנזקים בבית-

 

מצלמה תרמית לאיתור נזילות מים

תהליך איתור נזילות מים על ידי מצלמה תרמית הוא תהליך לא קצר שיכול לקחת שעות רבות. המצלמה התרמית לאיתור נזילות מים, עובדת באמצעות קרני אינפרא אדום. קרני אינפרא אדום הן קרניים רגישות לחום. מאחר והן רגישות לחום הן מסוגלות לזהות הפרשי טמפרטורה שונים. הדבר הראשון שאיש המקצוע יצטרך לעשות על מנת לאתר את הנזילה בעזרת מצלמה תרמית הוא לחמם את המים בבית. לאחר שהמים החמים זורמים ברחבי צנרת המים, איש המקצוע צריך לעבור עם המצלמה התרמית על גבי הקירות או הרצפה באזורי הצנרת. המצלמה התרמית קולטת את הטמפרטורות השונות ומציגה אותן על גבי מסך באמצעות צבעים שונים. אם באמת יש נזילה מהצנרת, האזור בו נוזלים המים מחוץ לצנרת יתחמם ועל ידי חימום האיזור יהיה ניתן לאתר את מקום הנזילה. למרות יעילותה של שיטה זו יש לה חסרון אחד בולט. למצלמה התרמית יש טווח עבודה קצר מאוד והיא יכולה לקלוט רק עד סנטימטרים בודדים. לכן, במקרים בהם הצנרת עמוקה המצלמה התרמית לא תהיה יעילה ולא תוכל לזהות את מקור הנזילה.

חיישן גז לאיתור נזילות מים

חיישן גז לאיתור נזילות מים בעצם מאתר גז, הוא מגלה את הנזילה ואת מקורה. איך חיישן הגז עובד? הדבר הראשון שאיש המקצוע יצטרך לעשות הוא לרוקן את מערכת המים ממים ולהחדיר לצנרת גז. הגז בו משתמשים לאיתור הנזילה מורכב מ95% חנקן ו5% גז מימן כך שהוא נחשב לגז לא מסוכן וידידותי לסביבה. לאחר שאיש המקצוע החדיר גז אל תוך הצנרת עליו לעבור לאורך קו הצנרת ולחפש נזילת גז. אם אכן קיימת נזילה בצנרת, הגז ידלוף וחיישן הגז יזהה את דליפת הגז ויתריע על כך. לאחר שחיישן הגז יזהה את מקום הדליפה ניתן יהיה לטפל בנזילה. איתור נזילות מים בעזרת חיישן גז נחשב לשיטה יעילה מאוד בעלת יתרונות רבים מאחר והטווח של חיישן הגז הוא מטרים רבים אז יכול לגלות נזילות גם בצנרת עמוקה ולכן מתאים גם לעבודות בחוץ. החסרון היחידי הוא שאם איש המקצוע לא יידע לתפעל את חיישן הגז כמו שצריך הוא יכול להתקל בבעיות רבות.

 

מכשיר אקוסטי לאיתור נזילות מים

מכשיר אקוסטי לאיתור נזילות מים הוא מכשיר שעובד כמו סטטוסקופ של רופא ולמעשה הוא מאבחן את מה שקורה בצנרת. המכשיר האוקסטי פועל על ידי חיישנים המזהים גלי קול. המכשיר מכיל מיקרופונים רגישים שמוצמדים לאיזור הצנרת, מבעד לקיר, או הרצפה. איש המקצוע למעשה מתחבר לאוזניות מיוחדות ובעזרת המכשיר האקוסטי מחפש קולות טפטוף בעוצמות שונות לאורך צנרת המים. איתור נזילות מים בעזרת מכשיר אקוסטי נחשב לשיטה יעילה שמאפשרת איתור נזילות מים גם במקומות פתוחים ובמקומות עמוקים. עם זאת, במקרים בהם הנזילה חלשה מאוד יהיה קשה לאתר אותה בעזרת מכשיר זה. השימוש במכשיר האקוסטי יכול להעשות רק על ידי איש מקצוע מנוסה שמתמחה במכשיר זה.

 

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!