איתור נזילות מים בחצר – ככה עושים זאת ביעילות

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

כאשר ישנן נזילות מים בבית קל יותר להבין כי יש נזילה. בדרך כלל יהיו סימנים חיצוניים כלשהם כמו רטיבויות, עובש ועוד מגוון סימנים היכולים להתריעה בפני בעלי הבית כי קיימת בעית נזילה שיש לטפל בה, להזמין איש מקצוע מקצועי על מהת שיאתר אותה וכמובן אינסטלטור על מנת שיפתור את הבעיה. איתור נזילות מים בחצר היא מעט יותר בעייתית, לוקחת הרבה יותר זמן לאיתור ויחד עם זאת, נחשבת למורכבת ואף יקרה יותר במרבית המקרים.

אחת הבעיות המרכזיות היא שברוב רובן של הנזילות בעלי הבית כלל לא מודעים לכך שישנה נזילה מאחר והם אינם רואים את אותם סימנים מחשידים שצויינו שניתן לראותם בתוך הבית. ברוב המקרים בעלי הבית יבינו שישנה בעיה וינסו לאתר אותה רק לאחר שחשבון החים יקפוץ באופן משמעותי. זו הסיבה שחשוב כל הזמן לבדוק את חשבון המים ולראות שאין נתונים חריגים. במידה וזיהיתם סימנים המעידים על כך שיש נזילה, מומלץ שלא להמתין ולהזמין מומחה בשביל איתור נזילות כמה שיותר מהר.

איתור נזילות מים בחצר

איך ניתן לבצע איתור נזילות מים בחצר?

שיטה עיקרית לאיתור נזילות מים בחצר היא השימוש במצלמה תרמית. מצלמה זו פועלת על ידי צילום עם תאורת אינפרא אדומה אשר מזהה הבדלי טמפרטורה. למעשה במקום שבו ישנו הבדל טמפרטורה מראה כי זוהי נקודת הנזילה.

שיטה נוספת בה ניתן לבצע איתור נזילות מים בחצר היא על ידי שימוש בחיישן גז. מדובר בשיטה יותר נפוצה משום שפעמים רבות המצלמה התרמית לא מספיקה ולא מספקת את הנתונים המתאימים, בעיקר משום שיש נזילות בחצר שנמצאות במעמקי האדמה למשל. חיישן הגז הוא אמצעי לאיתור נזילות בתוך הבית וגם מחוץ לבית, בחצר. איש המקצוע אשר הזמנתם לביצוע איתור נזילות מים בחצר יעבור עם חיישן הגז לאורך כל קו הצנרת של הגינה, ובאמצעות החיישן ינסה לאתר נזילת גז. למעשה, לפני השימוש בחיישן איש המקצוע יחדיר לצנרת גז, שאיננו מסוכן, ואז על ידי השימוש בחיישן ניתן יהיה לראות היכן הגז עולה למעלה וזוהי נקודת הנזילה.

האם ניתן לבצע איתור נזילת מים בחצר לבד?

ניתן לבצע מספר פעולות טרם הזמנת איש מקצוע בכדי לנסות ולהבין האם באמת קיימת נזילה בחצר. להלן מספר דוגמאות:

  1. אתרו את מד המים של החצר . מד המים מודד את כל המים אשר מסופקים לבית על ידי חברות המים – בפנים ובחוץ.
  2. סגרו את כל המברזים, מכשיר או מתקנים אשר מצריכים שימוש במים בתוך הבית ומחוץ לו.
  3. בדקו האם החוגות במד המים ממשיכות לרוץ. ברגע שסגרתם את כל נקודות המים בבית ובחצר חוגות המד מים לא אמורות לזוז בכלל. במידה והם ממשיכים לרוץ הרי שקיימת נזילה בנכס. אין זה מעיד על נזילה הכרח בחצר אבל בהכרח יש נזילה בנכס.
  4. במידה ואתם לא מוצאים סימנים המעידים על נזילה בתוך הבית (רטיבות, עובש, מרצפות או רובה רטובים כל הזמן לדוגמא) הרי שיתכן והנזילה היא מחוץ לבית, בחצר. זה הזמן למצוא איש מקצוע מומלץ על ידי חברים ומכרים ולבצע איתור נזילת מים בחצר.

מתי מומלץ לטפל בנזילת מים?

למעשה התשובה היא פשוטה- ברגע בו אתם מבינים כי קיימת נזילה מומלץ לטפל בנזילה במהירות האפשרית. כידוע, מתחת לגינות רבות עוברים צינורות רבים של הבית ושל הגינה. כל דחייה של טיפול בבעיה ואי ביצוע איתור נזילות מים בחצר עלולה לגרום לנזילה להתרחב, להיות בעייתית יותר לחבל בצמחים הגדלים בגינה אשר עלולים למות מעודף מים ולעלות לבעל הבית יותר כסף בדמות תשלומי מים ואף עלות גבוהה יותר של איתור וטיפול בבעיית הנזילה בעתיד.

 

מדוע יש לעיתים נזילות מים בחצר?

ישנן סיבות רבות ומגוונות לנזילות. לעיתים שורשים של עצים עלולים לחדור לצנרת או לחיבורים של הצנרת וזה עלול לגרום לנזילה. ישנם לא מעט מקרים בהם שימוש לא נכון בכלי עבודה בעת עבודה בגינה , תזוזות טבעיות של האדמה או סגירה לא הרמטית או נכונה של החיבורים של הצנרת עלולים לגרום לנזילת מים.

מהן העלויות של ביצוע איתור נזילה בחצר?

איתור נזילות הוא לא עסק זול ואין מחיר אחד קבוע אך ניתן לומר כי איתור נזילה בתוך הבית ינוע בדרך כלל בין 1300-1800 ש"ח ואלו איתור נזילת מים בחצר בעזרת חיישן גז תעלה בין 1700-2100 ש"ח לא כולל מע"מ. כמו כן, יש לדעת כי אם שעון הגז רחוק מהבית יותר מ-70 מטר הרי שתצטרכו להוסיף עוד כ300-400 ש"ח מאחר ואיש המקצוע יאלץ להשתמש ביותר גז לביצוע הבדיקה.

לסיכום, נזילות הן בחצר והן בבית מחייבות התייחסות מיוחדת ואין להקל בהן ראש. כדאי לבצע את תהליך האיתור כמה שיותר מהר, להזמין אליכם הביתה מומחה ולפתור את הבעיה ביעילות ומקצועיות, שכן ככל שמחכים, ככה הבעיה הופכת יותר ויותר מורכבת.

ראו גם :איתור נזילות מקצועי | שירותי איתור נזילות

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!