איתור נזילות בגז – כל מה שצריך לדעת

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

אם חשבון המים שלכם קפץ במחיר בפתאומיות החודש יש כתמי מים על הקיר או ששעון המים לא מפסיק להסתובב גם שאין שימוש במים או בכלל ראיתם נזקי נזילות שאין לכם מושג מה מקורם – יש לכך הסבר ופתרון. הרבה פעמים לא פשוט לקבוע מהיכן מגיעה הנזילה והיא אינה גלויה לעין, היא יכולה להיות בתקרה בקיר או ברצפה. בשביל לענות על השאלה הקריטית מהיכן מגיעה הנזילה ובשביל לא לעבוד על פי ניסוי וטעיה, לפרק ולהרכיב פותחו טכנולוגיות שונות. המכשיר החדש ביותר עם טכנולוגיות מתקדמות לגילוי נזילות סמויות הוא איתור נזילות בגז.

כיום יש כבר הרבה טכנולוגיות לבדיקת נזילות 

  • מצלמה תרמית – מאבחנת נזילות מי גשמים מרפסות, גגות ומרתפים.
  • חיישן שמע – מאתר נזילות תת קרקעיות, מגביר קול כאשר יש זיהוי של זרימת מים.
  • סיב אופטי – מאבחן דליפות בבריכות , ביובים וניקוזים.

בנוסף לטכנולוגיות אלו, מצטרפת לרשימה טכנולוגיה מתקדמת נוספת איתור נזילות בגז. המכנה המשותף לכל ארבעת הטכנולוגיות שהן אמורות לאתר נזילות ביעילות וללא הרס. בעבר על מנת לאתר נזילה היו קודחים, חופרים, מרימים אריחים ומפרקים קירות. כיום גילוי הנזילה נעשה ע"י מכשור מתקדם ורק נשאר לתקן את הבעיה.

איתור נזילות בגז – איך זה עובד?

חשוב קודם כל לציין שהגז של המכשיר הוא למעשה גז ידידותי, הוא לא מסוכן לבעלי חיים או לבני אדם ומאושר על ידי הFDA.

איתור נזילות מתבצע בכמה שלבים:

  • שלב ראשון נעשה באמצעות חיישן שמאתר את תוואי התשתיות.
  • השלב השני מרוקן את המערכות ממים.
  • שלב שלישי הוא משחרר את הגז הידידותי לסביבה
  • שלב הרביעי עוברים עם המכשיר לאורך כל התשתיות ובמקרה ויש דליפה, המכשיר יזהה זאת ויתריע ומפה נותר לטפל נקודתית באזור הרגיש.

מתי משתמשים באיתור נזילות בגז ?

החיישן לאיתור נזילות מים דרך גז מאוד מדויק, הטכנולוגיות האחרות שציינו כמו מצלמה תרמית או חיישן שמע אפקטיביות למספר מטרים בודדים לעומתם החיישן באמצעות גז יכול להגיע עד 12-14 מטר מתחת לאדמה, אבל השימוש בחיישן גז יותר מורכב. הבדל נוסף שיש בין המצלמה התרמית לחיישן באמצעות גז הוא בזיהוי הפרשי הטמפרטורה. מצלמה תרמית מזהה נזילות לפי שינויים בטמפרטורת המים בצנרת, היא מתאימה יותר לאיתור נזילות בצינורות של מים חמים שנפוצות יותר בתוך הבתים. המצלמה התרמית לא תצליח לאתר נזילות ןאת שינויי הטמפרטורה במים בצינורות קרים וכאן נכנס לתמונה החיישן גז. החיישן גז מתאים יותר לתשתיות מחוץ לבית, ברחובות, בגינות ובחצרות. חשוב לציין שלעיתים לחיישן גז יהיה קשה לזהות את הנזילות וזה קורה במצבים בהם יש משטח בטון, הגז מתקשה לעבור את מחסום הבטון, בשביל להתגבר על המחסום, הרבה פעמים משתמשים בקידוחים קטנים ויוצרים חריצים וכך מאפשרים לגז לצאת.

כמה טיפים לאיתור נזילה

במקרה וכל הברזים בבית ובחצר סגורים ושעון המים ממשיך לזוז באופן וודאי ישנה נזילה. הנה כמה טיפים שיעזרו להתמודד עם הבעיה הלא צפויה.

  • ניאגרה – קודם כל יש לבדוק שהגורם לנזילה הוא לא מהניאגרה, בשביל לבדוק זאת יש להניח נייר טואלט בחלק הפנימי של האסלה באזור היבש ולהמתין כ15 דקות, אם הנייר טואלט ספוג במים גורם הנזילה הוא הניאגרה.
  • מאתר נזילות – אם הבנו שאין נזילה מהניאגרה אבל עדין מקור הנזילה לא ברור, נדרש להזמין מאתר נזילות וכשמתחילים בחיפושים חשוב לקבל המלצות על מאתר נזילות מיומן ובעל מקצוע שמתעסק באיתור בכמה מכשירים שונים – חיישן גז, מצלמה תרמית, חיישן שמע וסיב אופטי.
  • תשלום – כשסוגרים עם חברת אינסטלציה המספקת את שירותיו של מאתר נזילות, יש להבהיר את עניין התשלום לפני המפגש, ישנם ביקורים שהמאתר לא יצליח למצוא את גורם הנזילה על ידי המכשירים השונים, במצב כזה לא תהיו צריכים לשלם מחיר מלא לכן חשוב לסגור זאת עם בעל המקצוע מבעוד מועד .
  • ברז ראשי – לפני איתור נזילות בגז יש לוודא שסוגרים את הברז הראשי ( שיבר) חשוב לשים לב שהמאתר נזילות נתן חשיבות לנושא כדי שלא יכנס גז לתוך הדוד.
  • החזרים מהביטוח – מאתר הנזילות אמור להפיק עבורכם דו"ח בסיום האיתור. חברת הביטוח עם פתיחת התביעה תבקש מכם להציג את הדו"ח לכן חשוב להקפיד לקבל אותו מנותן השירות. בנוסף דוח זה יכול להיות חוות דעת בבית משפט במקרה הצורך.

דוח איתור נזילות קביל יכלול את תיאור הבאים

  • תיאור המבנה – האם הבית צמוד קרקע , האם יש חצר, האם זה בניין משרדים עם מרפסות.
  • סימני רטיבות בשטח המבנה – איפה ישנם סימני רטיבות, על הרצפה או הקיר ובאיזה חלל בתוך המבנה.
  • ממצאי בדיקה – באמצעות איזה מכשור התבצעה הבדיקה ואיפה אותו הנזילות והליקויים
  • מסקנות והמלצות – מאיזו סיבה ישנה נזילה ואיך כדאי לתקן אותה.

עלויות איתור נזילות בגז

העלויות באיתור נזילות בגז משתנות ותלויות בכמה גורמים:

  • ניסיון איתור ללא הצלחה יעלה בסביבות 200-400 ש"ח ותלוי בשטח הבדיקה בו נעשה האיתור.
  • במקרה ונמצא גורם לנזילה, המחירים יעלה בין 1000-2500 ₪ תלוי בשטח האיתור ובאיזה תנאי שטח, במקרים ותנאי השטח מורכבים ( קדיחות בבטון ) המחיר יהיה ברף העליון.

ראו גם: איתור נזילות בגג רעפים | איתור נזילות מתחת לריצוף 

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!