שיקום נזקי מים

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

מים יכולים לגרום לנזקים בלי הפיכים. שיקום נזקי מים הוא תהליך המתבצע על ידי אנשי מקצוע וחברות המתמחות בתהליך זה. שיקום נזקי מים אפשרי בדירות, מבני מגורים, בתים פרטיים צמודי קרקע ווילות, עסקים, משרדים, חנויות ועוד.

שיקום נזקי מים שלב ראשון

השלב הראשון הוא קודם כל לאתר חברה מקצועית המתמחה בשיקום נזקי מים. לפני שהחברה מגיעה לאזור שבו נגרם הנזק, מומחה מטעם החברה חייב לשאול אתכם כמה שאלות מרכזיות ביניהן השם והפרטים ליצירת הקשר, האם אתם מבוטחים בחברת ביטוח ואם כן מהי, מה הכתובת של המבנה שעבר נזק, מתי הנזק קרה,  האם ידוע לכם המקור להיווצרות הנזק, האם הנזק גרם גם לפגיעה במערכת החשמלית בבית או בלוח החשמל, האם יש חשמל זמין באותו מקום ושאלות נוספות. ככל שתתנו למומחה מטעם החברה שבחרתם מענה מפורט ומדויק יותר, ככה התהליך יתבצע בצורה יעילה ומקצועית יותר.

שיקום נזקי מים מתחיל בזיהוי מקור הנזילה

הפעולה הכי קריטית בתהליך כולו הוא לזהות את מקור הנזילה, הרטיבות או ההצפה ולעצור אותו כמה שיותר מהר במידת האפשר כמובן. ככל שנעצור את זרימת המים מהר יותר, כך נוכל למנוע נזק מצטבר. עוד לפני שעוברים לשיקום נזקי מים חשוב לעצור את מקור הזרימה במטרה למנוע היווצרות של מים כלואים מתחת לרצפות או בתוך הקירות. אם מדובר בהצפה או נזילה בתוך הדירה, מומלץ לסגור את הברז הראשי שמוביל את המים לדירה. במידה ומדובר בבעיה שקשורה לבנין, יש לפנות כמה שיותר למי שאחראי על תחזוקת הבניין לטיפול בבעיה.

שיקום נזקי מים על ידי קביעת היקף הנזק

תהליך שיקום נזקי מים משלב שלב חשוב נוסף שנקרא גם בהערכת נזקי המים. לא כל חברה יכולה לבצע את התהליך הזה ולכן חשוב לבדוק זאת לפני שבוחרים חברה המתמחה בשיקום נזקי מים. התהליך משלב בניית תכנית שיקום מקיפה המתאימה באופן ספציפי לנזק שנקבע ולמאפייני הנכס לצד ביצוע בדיקות בטיחות, בדיקות לחות, בדיקות בקטריות מתחת לרצפות, בדיקות גז רדון ועוד. הבדיקות הללו נחשבות למאוד יקרות לכן חשוב לבדוק שהחברה לוקחת על עצמה את הבדיקות הללו במידת הצורך ללא חיובים נלווים. בשלב זה, על נציג מטעם החברה המתמחה בזיהוי סוג נזקי המים לזהות את הנזק. זיהוי סוג הנזק למעשה מסייע ומשפיע על תהליך השיקום כולו.

אילו סוגי נזקים קיימים כתוצאה מהמים?

נהוג לחלק את סוגי הנזקים לשלוש קטגוריות לפי חומרת הנזק:

  1. מים לבנים – נכנסים תחת קטגוריה ראשונה. מדובר בנזילה בצנרת – מים המיועדים לשתיה.
  2. מים אפורים – נכנסים תחת קטגוריה שניה – מדובר בהצפה מים מהרחוב.
  3. מים שחורים – נכנסים תחת קטגוריה שלישית – מי ביוב שנכנסו לתוך המבנה והציפו אותו.

בשלב זה יש להעביר את הרהיטים למקום יבש כולל פרטי רכוש הנמצאים על שטיחים רטובים, זאת במטרה למנוע התפשטות של הנזקים והיווצרות של עובש, חלודה וכדומה.

שיקום נזקי מים על ידי שאיבת מים עומדת אחרי הצפה

לאחר שנוצרת הצפה, ברוב הפעמים המים עומדים למשך זמן מסוים. תפקיד החברה שאיתרתם הוא לשאוב את המים. המים נשאבים ממרתפים, מפירי מעליות, מחדרי מכונות, מתחת למרצפות ועוד.

השאיבה מתבצעת באמצעים מתקדמים במטרה להפחית ולצמצם ככל הניתן את זמן הייבוש התת רצפתי. תהליך הייבוש מטרתו למנוע היווצרות של עובש שנוצר מנזקי מים משניים. החברה שבחרתם תעשה שימוש במשאבות חזקות ויחידות ואקום במטרה לסלק את המים מהמבנה כמה יותר מהר. פעולה זו מסייע למנוע התפשטות הנזקים של המים. ככל שהשאיבה תתבצע מהר יותר וביעילות ככה נוכל למנוע מצב שבו המים חודרים מתחת לריצוף.

פינוי מהיר כתוצאה משיקום נזקי מים

לעתים, חפצים ורהיטים ניזוקים ואי אפשר להמשיך לגור בבית או בדירה או שיש צורך לפנות חפצים רבים ואז יש צורך בתהליך המכונה – exsit exspress. פינוי מהיר ויעיל המונע מצב של נזק נוסף.

חשוב לדעת כי עוצמת שאיבת המים בסילוק המים נקבעת לפי כמות המים שהצטברה. תהליך סילוק המים כולל הסרה של מים עודפים מהשטח, שאיבה של מים שנכלאו מתחת לרצפה ושימוש בחומרים סופחי לחות המיועדים לחללים רטובים עד לייבוש מוחלט לגמרי.

מה לגבי רצפת פרקט ושטיחים?

כידוע, מים יכולים לגרום לנזק של ממש לפרקט עשוי מעץ ולשטיחים. המים מחלחלים ופוגעים גם בעץ וגם בשטיחים ויכולים לגרום לתהליך של ריקבון. לכן, החברה שבחרתם צריכה לבדוק את רצפת הפרקט והשטיחים. החברה תקבע האם נזקי המים התפשטו מעבר לרצפה והאם יש צורך לשאוב אותם ולייבש אותם במטרה לשמור על הרצפה.

שיקום נזקי מים איזה ציוד קיים לסילוק המים?

  • גלאי רטיבות
  • היגרומטרים המודדים את רמת הלחות הרוויה
  • מצלמות אינפרא אדום במטרה לאתר מים כלואים
  • משאבות לשאיבות מים באופן רציף
  • סופחי לחות
  • מסחררי אוויר המעודדים תזוזה של האוויר בחלל

ייבוש לחות ורטיבות הכלואות במבנה

לאחר שכל המים סולקו, יכול להיווצר מצב של לחות על הקירות ועל הרצפה. במבט ראשוני אלו נראים יבשים לגמרי אך אם נוגעים בהם מרגישים את הלחות. רוח חומרי הבניה כמו בלוק חול, שומשום, עץ, גבס וטיח סופכים אליהם מים ולחות. לאורך זמן המים הללו יגרמו לכל מיני תופעות כמו נפיחות, עיוותים, נזקים של עובש ואפילו שבר. לכן, יש לוודא כי תהליך שיקום נזקי מים כולל בתוכו גם ייבוש והסרת לחות במבנה. התהליך כולל שימוש בציוד מיוחד לצד ביצוע בדיקות מקיפות מקצועיות לרבות בדיקת סוג התשתית שקיימת מתחת למרצפות, בדיקת לחות ע“י גורם מקצועי ומוסמך דרך מכון התקנים, בדיקת סוג הצנרת ובדיקה תקינות צנרת. לאחר ביצוע בדיקת לחות המעידה על אחוז הלחות מתחת למרצפות, ניתן לקבוע תכנית טיפול מתאימה.

מה רמת הלוח המותרת?

רמת הלחות המותרת בחול היא עד 6% ורמת הלחות המותרת בשומשום היא עד 3%. אם אחוז הלחות גבוה מהמותר בתקן מייבשים אותה ושואבים אותה החוצה.

שיקום נזקי מים כמה זמן זה לוקח?

תהליך של שיקום נזקי מים לוקח בממוצע בין 14-60 יום כולל שאיבת לחות. לעתים יש צורך להתקין בנכס מכשיר לשאיבת לחות הפועל זמן רבב. לאחר התהליך מבצעים בדיקות נוספות כדי לבדוק את רמת הלחות.

איזה ציוד צריך אחרי שביצענו שיקום נזקי מים?

לאחר התהליך יש להתקין מכשור תעשייתי כמו מסירי לחות וסבלי אוויר כדי למנוע היווצרות של נזקי מים משניים כמו התנפחות ועיקום של קירות, רצפות ואפילו רהיטים.

שיקום נזקי מים שלבים אחרונים

לאחר שבוצע כל מה שתואר לעיל, יש לנקות ולחטא את האזור. החיטוי כולל את הקירות, המשטחים, הרצפות, החיפויים, הריפודים והחפצים האישיים שניזוקו מהמים. לעתים יש גם צורך בשיקום ושיחזור תכולה, הסרת של עובש וריחות שנגרמו כתוצאה מרטיבות ממושכת. יש כל מיני שיטות לייבוש כמו ניקוי יבש, ספריי נגב, ניקוי קצף, ניקוי רטוב, ניקוי טבילה ועוד.

לפרטים נוספים אודות שיקום נזקי מים במהירות, יעילות ומקצועיות צרו איתנו קשר ונשמח לחזור אליכם ולתת לכם מענה מלא לכל שאלה או בקשה.

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!