רטיבות בתקרה מהשכן

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

 

רטיבות בתקרה מהשכןרטיבות היא אחד הדברים הנפוצים ביותר. במיוחד בתקופת החורף ובמבנים ישנים. אך מה עושים כאשר הרטיבות בתקרה מגיעה מהקומה למעלה ולא מהגג? בבניינים, לכל דירה יש צנרת משלה והסיכוי שייגרם נזק לצנרת המים ותתחיל דליפה לדירה מתחת הוא גבוה מאוד.

אנחנו בחברת nu-flow ריכזנו עבורכם מידע עבור רטיבות בתקרה מהשכן.

 

מה עושים במקרה של רטיבות בתקרה מהשכן?

במידה וזיהיתם רטיבות בתקרה והרטיבות היא תוצר של נזילה מהדירה מעל, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לדבר עם השכן וליידע אותו על הבעיה בצנרת המים שלו. לאחר מכן, במידה והשכן לא מודע לכך, יש להסביר לו שעליו להזמין בדיקת איתור רטיבות, על מנת לאתר את הבעיה ולטפל בה במהירות. ככל שהדבר יטופל מהר יותר כך ייגרמו פחות נזקים. במידה ונגרמו לדירכתם נזקים, יש סיכוי שתהיו זכאיים לפיצויים מהשכן. לאחר שדיברתם עם השכן, מומלץ לשים לב לכתם הרטיבות ולקצב הגדילה שלו. הדבר יכול לעזור לאיתור התקלה.

 

מה כוללת בדיקת איתור רטיבות?

בדיקת איתור רטיבות, היא בדיקה שמטרתה לאתר את מקור הרטיבות. לאחר שנאתר את מקור הרטיבות נוכל לטפל בבעיה. ישנן כמה סוגי בדיקות אפשריות לאיתור רטיבות- בדיקת לחות שתתבצע באמצעות מד לחות. סריקה תרמוגרפית שתתבצע על ידי מצלמה תרמית. בדיקת לחץ במערכת המים. בדיקה על ידי חיישן גז. בדיקת המערכת המנקזת (מערכת דלוחין) בעזרת סיב אופטי ועוד. בדיקת איתור רטיבות תאתר את מקום הבעיה ואת הגורם להתפתחותה (האם מדובר בסדר, חלודה, סתימה ועוד).

 

רטיבות בתקרה מהשכן- מה נעשה אם השכן לא מוכן לטפל בבעיה?

לא פעם וגם לא פעמיים קרה שהשכנים לא היו מוכנים לטפל בבעיה שנגרמה מהצנרת שלהם. לרוב הם יטענו שהבעיה לא באחריותם, ועכשיו לכו תכנסו לריב עם השכן שיכול להגרר שנים ובינתיים אתם תסבלו מהרטיבות בתקרה. ישנם מקרים בהם פניה לוועד הבית יכולה לעזור בכל הנוגע לרטיבות בתקרה מהשכן. אתם יכולים להעלות את הבעיה וועד הבית ידון בסוגייה הזאת. במידה וועד הבית לא הצליחו לעזור והבעיה לא נפתרת, יש אפשרות לפנות למפקח על הבתים המשותפים. למפקח על הבתים המשותפים יש את הסמכות לדון בססוכי שכנים. אפשרות שניה היא לפנות לעורך דין לענייני נזקים. במקרים רבים הניסון לאתר את הבעיה יעלה מהדירה הנפגעת ולא מהדירה הפוגעת.

בנוסף, לעתים קורה שלשכן יש ביטוח צד ג'. הביטוח מכסה את כל מה שקשור לנזקים שנגרמו בעקבות הרטיבות. אך, חברות ביטוח רבות שולחות איש מקצוע שיאתר את הבעיה ולאחר מכן באות בטענה שהאינסטלטור לא מצא את הבעיה. חשוב לדעת שבמידה ובסוף תזמינו חברה לאיתור נזילות בעצמכם, ישנן חברות ביטוח רבות שמכסות את הבדיקה לאיתור רטיבות.

 

רטיבות בתקרה מהשכן- מכשירים לאיתור רטיבות

מצלמה תרמית 

המצלמה התרמית עובדת באמצעות קרני אינפרא אדום שרגישות לחום. קרני האינפרא האדום מסוגלות לזהות הפרשי טמפרטורה שונים. הטמפרטורות השונות יסומנו בעזרת צבעים שונים על גבי מסך. השלב הראשון באיתור רטיבות על ידי מצלמה תרמית הוא חימום המים במערכת המים. לאחר מכן, איש המקצוע יעבור עם המצלמה התרמית לאורך הצנרת. במקום בו יש נזילה המים יחממו את האזור. המצלמה התרמית תקלוט את החימום ותסמן לנו. למרות יעילותה של שיטה זו, למצלמה התרמית יש חיסרון מרכזי אחד. לקרני האינפרא האדום יש טווח עבודה קצר ולכן המצלמה התרמית לא מסוגלת לזהות הפרשי טמפרטורות במקומות בהם הצנרת עמוקה מידי. עבור רטיבות בתקרה שנגרמת מהשכן המצלמה התרמית נחשבת לפתרון הטוב ביותר מאחר והצנרת לא עמוקה.

חיישן גז 

חיישן גז נועד לאתר גז במקומות בהם יש נזילת מים. בשלב הראשון, על איש המקצוע לרוקן את המים מצנרת המים. לאחר שרוקן את המים מהצנרת על איש המקצוע להחדיר לצנרת גז. הגז המוחדר לא מסוכן ונחשב לידידותי לסביבה. גז זה מורכב מ95% חנקן ו5% מימן. לאחר שנחדיר את הגז למערכת המים נתחיל בעבודת איתור הדליפה. איש המקצוע יעבור עם חיישן הגז לאורך הצנרת. במקום בו יש נזילה הגז ידלוף מחוץ לצנרת. חיישן הגז יזהה את דליפת הגז ויתריע לנו עליה. איתור רטיבות בעזרת חיישן גז נחשב לשיטה יעילה מאוד בעיקר בזכות הסיבה שלחיישן גז יש טווח עבודה של מטרים רבים בתוך האדמה. חיישן הגז מסוגל לזהות דליפת גז גם בצנרת עמוקה מאוד. החסרון העיקרי הוא שנדרשת עבודת הכנה ארוכה מאוד שכוללת בדיקה שאין כלום בעומק הצנרת שעלול להפריע, ריקון הצנרת והחדרת הגז.

מכשיר אקוסטי 

מכשיר אקוסטי לאיתור רטיבות הוא מכשיר שעובד על ידי חיישנים המזהים גלי קול. המכשיר מכיל מיקרופונים רגישים. המכשיר מוצמד לאורך הצנרת. איש המקצוע מתחבר לאוזניות ולמעשה מחפש קולות טפטוף בעוצמות שונות. המכשיר האקוסטי מאפשר זיהוי גם בצנרת עמוקה. עם זאת, במקרים בהם הנזילה חלשה מאוד יהיה קשה לאתר אותה בעזרת מכשיר זה. השימוש במכשיר האקוסטי נדיר מאוד ויכול להעשות רק על ידי איש מקצוע מנוסה שמתמחה במכשיר זה.

 

רטיבות בתקרה מהשכן- כמה יעלה לאתר רטיבות? 

אין תשובה חד משמעית על השאלה כמה יעלה לאתר רטיבות. הסיבה לכך היא שהמחיר הסופי שתצטרכו לשלם מורכב מחומרת הבעיה ומהמכשיר שיבחר לאיתורה. אם הנזילה תהיה קשה מאוד לאיתור והתהליך ייקח שעות רבות, המחיר הסופי יהיה גבוה יותר מאשר אם יאתרו את הבעיה במהירות. בנוסף, המכשיר בו ישתמש איש המקצוע ישפיע גם הוא על המחיר. חשוב להבין שאנשי המקצוע מכירים את השטח, מכירים את המכשירים השונים ויודעים להתאים כל מכשיר למבנה או השטח בו הם נמצאים. לצורך העניין, אם מדובר בצנרת עמוקה, הבחירה במצלמה תרמית תהיה שגויה מאחר ומדובר במכשיר שיש לו טווח עבודה קצר מאוד. בבניינים לעומת זאת, הצנרת לא עמוקה ולכן הבחירה במצלמה תרמית תהיה הטובה ביותר. אם לדוגמא הצנרת אצלכם בבית לא עמוקה, הבחירה הטובה ביותר תהיה מצלמה תרמית מאחר וזו שיטה יעילה ופשוטה יותר מאשר חיישן גז לדוגמא שמצריך עבודת הכנה רבה. אך, אם הצנרת עמוקה, אין סיבה שאיש המקצוע יבחר להשתמש במצלמה תרמית לאיתור הנזילה מאחר וטווח העבודה שלה קצר מאוד. לכן, את הצעת המחיר הסופית תקבלו רק לאחר שאיש המקצוע יגיע לביתכם.

 

רטיבות בתקרה מהשכן- אסור להזניח!

אם גיליתם רטיבות בתקרה מהשכן חשוב מאוד לא להזניח. גם אם השכן לא מוכן לטפל בבעיה עליכם לטפל בה ולהתחשבן איתו אחר כך. הסיבה לכך היא שאם רטיבות לא מטופלת בזמן היא יכולה להביא איתם נזקים רבים. הנזקים יכולים להיות נזקים למבנה שיגרמו להוצאות מיותרות נוספות. בנוסף לזה, רטיבות יכולה לגרום לנזקים בריאותיים. רטיבות יכולה לגרום להתפתחותו של עובש. עובש יכול לגרום לדלקת ריאות, לסינוסיטיס, לבעיות בדרכי הנשימה ועוד. בנוסף, מומלץ מאוד להזמין איש מקצוע שיאתר את הבעיה ויפתור אותה ולא לנסות לפתור את הבעיה בעצמכם. אנשי המקצוע יודעים את העבודה ויודעים לבצע אותה באופן מקצועי.

 

לסיכום, במקרה של רטיבות בתקרה מהשכן, צרו קשר במהירות עם איש מקצוע מתאים על מנת לאתר את הבעיה במהירות המירבית. אנחנו ב-nu-flow נשמח לעמוד לשירותכם.

 

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!