איתור נזילות בגינה

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

איתור נזילות בגינהאיתור נזילות בגינה חייב להיות מבוצע על ידי בעל מקצוע עם ניסיון באיתור נזילות חיצוניות. יש הבדל משמעותי בין איתור פנימי לאיתור חיצוני שכן איתור חיצוני דורש ידע רחב יותר ושימוש בציוד שונה. ככל שנאתר את הנזילה בשלב מוקדם יותר כך נוכל למנוע התפתחות של הנזילה ואף התפשטות לחלק הפנימי של הבית. 

 

מי מבצע איתור נזילות בגינה?

איתור נזילות הוא אחד מתחומי ההתמחות של אינסטלטורים. יש בעלי מקצוע שיציעו לכם לא רק איתור נזילות, אלא גם תיקון – חשוב לוודא מראש מה טווח האחריות של בעל המקצוע. עבודות תיקון נזילות אינן עבודות זולות ולכן, אנחנו ממליצים לערוך השוואת מחירים לפני שאתם בוחרים בבעל מקצוע שיבצע את העבודה בצורה מקיפה. ביצוע איתור נזילות אמנם יכול להישמע די פשוט, אבל בעל המקצוע נדרש להחזיק בציוד מתקדם ולדעת לאתר את הנזילה ללא פגיעה במבנה החיצוני שלא לצורך. 

לעיתים הנזילה יכולה לנבוע מגורמים שלא קשורים לאינסטלטור. לדוגמא, כאשר מדובר על תקלה במערכת הדודים בעל המקצוע שיבצע את עבודות התיקון הוא טכנאי דודים. כאשר מדובר על תקלה שנובעת מאיטום לקוי, יהיה עליכם ליצור קשר עם קבלן איטום להשלמת עבודות התיקון. לכן, מומלץ לקבל מספר הצעות מחיר ולהבין בדיוק מה כלול במחיר ומה קורה אם מקור הנזילה אינו נמצא תחת תחום ההתמחות של מאתר נזילות. 

קראו עוד: איתור נזילה בצנרת

איך מזהים נזילה?

יש מספר סימנים המעידים על נזילה בגינה. הסימנים יכולים להיות רטיבות בגינה, חשבון מים מנופח, עליה של הריצוף ועוד סימנים אחרים. ככל שאתם תהיו ערניים יותר לסימנים הראשונים של הנזילה כך עבודות התיקון יהיו בעלות נמוכה יותר. הרי נזילה לאט לאט מתעצמת, במיוחד כאשר מדובר על נזילה בצנרת. הלחץ גורם לנזק להיות גדול יותר ולכן, המתנה ממושכת והתעלמות מהסימנים תוביל לעלויות גבוהות בעתיד. 

אם אתם לא בטוחים שיש לכם נזילה בגינה כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לסגור את כל מערכות המים בבית. לאחר מכן, בדקו את המספר בשעון המים והמתינו מספר שבועות – וודאו היטב שסגרתם את כל מערכות המים. אם חשבון המים שלכם מנופח והשעון ממשיך לרוץ גם כאשר כל המערכות סגורות סביר להניח שמדובר על נזילה. ישנן נזילות שנקראות נזילות סמויות, אלו הן נזילות שנמצאות ללא סימנים של רטיבויות חיצוניות, עובשים, כתמים וכן הלאה. הסימן היחיד שיכול להעיד עליהן הוא חשבון מים גבוה. 

סימן נוסף שיכול להעיד על נזילה הוא כאשר הקירות הסמוכים לגינה מתחילים להעלות עובש או שצבעם משתנה בחלק התחתון של הקיר. בכל מקרה של חשד לנזילה יה להתייעץ עם בעל מקצוע, במקרה בו לא מדובר על נזילה סך כל התשלום שתשלמו יהיה רק עבור הבדיקה. במקרים רבים ייתכן והנזילה נובעת ממערכות השקיה או נזילה סמויה ואז המחיר משתנה בהתאם למורכבות העבודה.

איך מתבצע איתור נזילות בגינה?

לאחר שאותר המיקום הכללי שממנו נובעת הנזילה יש לבדוק בצורה יותר נקודתית מהיכן מגיעה הנזילה. איתור מדויק יחסוך לנו הרבה סבל, עבודה ועלויות. בשונה מבעבר, היום אנחנו לא צריכים להרים את כל הריצוף או לשבור קירות כדי לאתר את המקום המדויק של הנזילה.

יש שלוש דרכים עיקריות לאתר נזילה:

  1. מצלמה תרמית – השימוש הנפוץ ביותר הוא במצלמה תרמית. המצלמה עובדת לזיהוי שינויי טמפרטורה בצינורות שנמצאים מתחת לריצוף או בחלק התחתון של הקירות. המצלמה מזהה עד עומק מסוים, כדי לאתר את הנזילה על ידי שימוש במצלמה תרמית יש לחמם תחילה את המים. הסיבה לכך היא שרק כך נוכל ליצור שינויי טמפרטורה ולזהות את הפרשי הטמפרטורה במקום ממנו יוצאת הנזילה. שימו לב, שימוש במצלמה תרמית פחות נפוץ עבור איתור נזילות בגינה שכן המצלמה מוגבלת בטווח בו היא פועלת.
  2. חיישן גז – חיישן גז משמש אותנו עבור איתור נזילות בגינה ובמקומות חיצוניים אחרים. בשביל לאתר את הנזילה באמצעות חיישן גז על בעל המקצוע לרוקן את כל מערכות המים. לאחר מכן, בעל המקצוע מזרים חנקן לצנרת ולאחר מכן יוכל לראות היכן יש פליטה של גז. היתרון המשמעותי של שימוש בחיישן גז הוא העומק אליו החיישן יכול להגיע (בין 10 ל-12 מטרים). 
  3. מכשיר אקוסטי – במקרים חריגים משתמש האינסטלטור במכשיר אקוסטי – מכשיר שפועל לאיתור באמצעות גלי קול. המכשיר מזהה את המקום ממנו קיימת נזילה, אך כאשר מדובר על נזילה חלשה ולא משמעותית יהיה קושי למכשיר לאתר את המיקום המדויק.

מה המחיר של איתור נזילות בגינה?

סוג הבדיקה מחיר הערות
מצלמה תרמית החל מ-1,100 ש"ח שימוש במצלמה תרמית פחות שימושי למקומות חיצוניים.
חיישן גז החל מ-1,400 ש"ח שימוש בגז חנקן אינו מסוכן – אין לכם מה לדאוג.
מכשיר אקוסטי החל מ-1,400 ש"ח רלוונטי לנזילות בשלב מתקדם

קראו עוד: החשיבות של איתור נזילות

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!