תפקידו של הידרולוג בתכנון בנייה

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

הידרולוגיה מתייחסת למשאבי מים כאשר להידרולוג תפקיד מכריע בתכנון בניה. תפקידו של ההידרולוג הוא לבצע תכנון מטיב שימנע שיבושים וליקויים של מערכות מים על כל סוגיהן, דבר שמשפיע באופן ישיר על יציבות וחוזק המבנה וכמובן שיש לו השפעה ישירה על נזקים שעלולים להיגרם כתוצאה ממשאבי מים.

 

היכן נדרש תכנון הידרולוגי?

תכנון הידרולוגי נדרש בכל עיר בה יש מי תהום או נחל, אך לא רק רשויות מקומיות עושות בו שימוש, ניתן לראות כיצד מתכננים, יזמים וקבלנים דורשים את השירות כדי להבטיח את תכנון המבנים שלהם על קרקעות יציבות. המטרה הראשונית של אותם קבלנים ויזמים היא למנוע מצבים בהם ייגרמו נזקים למבנה החדש כתוצאה מבניה על קרקע משופעת בה מאגרי המים מנוקזים בסביבת הבניין, אך אין ספק שעבודתו של ההידרולוג רחבה מזו.

 

מה בודק ההידרולוג?

בדיקת הידרולוג מתחילה בבחינת הנתונים הרטובים בסביבת המבנה כגון סוג הקרקע, מי התהום וכמות המשקעים באזור. עם הנתונים הבסיסיים הללו יכול ההידרולוג לבצע מחקר מקיף שלאחריו יוכל לספק מכלול פתרונות מעשיים בהם יעשו שימוש הקבלנים והיזמים כדי להבטיח שהמבנה יהיה יציב לאורך כל תקופת חייו אך גם כדי להבטיח ששלב האישורים לבנייה יעבור חלק מול הרשות המקומית.

עבודתו של ההידרולוג תהיה לספק מסמכים לרשויות המקומיות ובהן כל הנתונים שאסף בעקבות מחקרו את השטח. במסמכים אלו יפורט בצורה מעמיקה היכן נמצאים מי התהום ולהיכן ינוקזו המשקעים העיליים.

 

אישור הידרולוג לשם קבלת טופס 4

תפקידו של ההידרולוג הנו חלק בלתי נפרד מקבלת טופס 4 (טופס אכלוס) מהרשות המקומית. הבניה המתקדמת של ימנו והעומס על הרשויות המקומיות יצרו הליך מורכב במיוחד, לכן יש לדקדק בהכנת המסמכים ולהגישם כאשר התיק נקי מליקויים שכן כל ליקוי שכזה עלול לגרום לסחבת ולהארכת הזמן עד לקבלת טופס האכלוס. מסיבה זו בעיקר, בכל פרויקט תכנון בניה, בין אם עבור מגורים ובין אם עבור מסחר, יש לספק את המסמכים באופן המדויק ביותר.

ניתן לראות כיצד עם השנים עבודתו של ההידרולוג הופכת מסובכת יותר ויותר שכן הצפיפות בערים גדלה, ועמה הקרקעות הטבעיות מצטמצמות, דבר שמשפיע באופן ישיר על הניקוז מי הניגר העילי. למרבה הצער כבר ראינו אסונות שהתרחשו במקומות בהם הניקוז לא היה מטיבי, ולכן בכל פרויקט בניה חדש יש לקחת את כל הפרמטרים הללו בחשבון, כולל תוכניות תב"ע ובניה שצפויה בעתיד להיות בסביבת המבנה.

עבודתו של ההידרולוג לא מסתיימת בשלב התכנון, הוא מלווה את הליך הבניה, מבצע ביקורות ומוודא כי התכנון שהוגש מבוצע בפועל בשטח. במהלך הבניה אם מתקלות תקלות או בעיות כל שהן הקשורות במערכות המים לסוגיהן, ההידרולוג מספק פתרונות ישימים אותם ניתן לבצע באופן מהיר תוך עמידה בכללי התכנון שאושר על ידי הרשות המקומית.

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!