מה עושים במקרה של נזילה מהתקרה בבניין משותף

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

נזילה יכולה להתרחש בתקרה בכל סוג של מבנה, חדש כישן. זו יכולה להיות טראומה במבנה או ליקוי בניה, וזה יכול להיות גם בלאי של צנרת. הסימנים יכולים להיות בולטים במיוחד – מים מטפטפים או נזילה שיוצאת באופן משמעותי מהקיר, ואלה יכולים להיות סימנים פחות בולטים אך משמעותיים באותה המידה, למשל כמו התנפחות הקיר, היווצרות עובש או סימני רטיבות. מה ניתן לעשות במקרה של סימני נזילה ומי אמור לטפל בה כאשר מדובר על נזק שמגיע מהדירה של השכן מלמעלה? 

כיצד לטפל בנזילה מהתקרה ברמה המיידית?

כשמדובר על בניין משותף של דיירים שונים, נזילה בתקרה במקרים רבים מגיעה מהדירה שמעליה. זו יכולה להיות בעיית אינסטלציה, פיצוץ בצינור ולעיתים מדובר אפילו על נזילה שכלל לא גלויה לעין ורק כאשר מתגלים סימני רטיבות, עובש או נזקים אחרים לקירות כמו התנפחות בתקרה של הבית מתחת – אז גם מתגלה הנזילה והנזקים הנלווים לה. לעיתים זה יכול לקרות גם מהגג המשותף ובכל המקרים הללו, כאשר ישנה נזילה, הביטוח של הבית אחראי לטפל בנזקי הצנרת ולבצע את התיקון במהירות. 

כאשר מתגלים סימנים של נזילה יש לפעול מהר וזאת כדי להימנע מנזקים משניים נוספים לנכס. ראשית יש לסגור את המים כדי להפסיק את הנזילה במידה והיא מתפרצת וגדולה, לאחר מכן יש לדווח לחברת הביטוח או לאינסטלטור המתמחה בכך ויש לבצע גם איתור מהיר של מקור הנזילה. ניתן לעשות זאת בבדיקה פיזית או באמצעים מתקדמים יותר, למשל מצלמה תרמית או איתור באמצעות גז. 

כיצד להבטיח שהנזילה טופלה ונזקיה המשניים טופלו גם הם?

חברות הביטוח של הבתים צריכות לטפל במהירות בנזקי הנזילה, קודם כל כדי למנוע אותה ואת הנזקים המשניים ממנה, אך גם כדי להבטיח שהרטיבות לא תתפשט ותגרום לנזקים נוספים. הכיסוי של חברות הביטוח בדרך כלל יכלול את התיקון של הנזילה עצמה ואת תיקון התקרה בבית הנוסף בו התגלו הנזקים. עם זאת, כדאי לדעת שבדרך כלל הכיסוי אינו כולל את החלפת החול ברצפה של הדירה העליונה ממנה נגרמה הנזילה. במצב כזה יש צורך לבצע את ההחלפה באופן עצמאי, ויש לה משמעות רבה במקרים בהם הנזילה גורמת להצפת הרצפות והחול תחתן. 

חומרים המסייעים לאיטום הגג במקרה של נזילה מהגג המשותף

כאשר ישנה נזילה מהגג המשותף מומלץ לבצע איטום לגג באמצעות חומרי איטום המתאימים לכך. ארבעת החומרים המובילים לאיטום גגות הם הזפת, החומרים האקריליים, החומרים הביטומניים והחומרים הפולימריים. ההבדל בין החומרים השונים יבוא לידי ביטוי ברמת העמידות שלהם בפני המים העומדים, הזמן שלוקח להם להתייבש, המחיר שלהם והיכולת שלהם לסייע בבידוד של חום וקור. 

הזפת, על אף שהיא נחשבת לשיטה מיושנת, מוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש כחומר זול, מהיר לעבודה ומאוד יעיל לאיטום. היריעות הביטומניות יקרות יותר אך הן נחשבות ליעילות במיוחד בפני מים ומים עומדים בעיקר. החומרים האקריליים נוחים במיוחד להשמה, בעיקר אלה שמגיעים בהתזה, והחומרים הפולימריים קלים להשמה ונחשבים למבודדים מצוינים גם לחום. 

בחירה בסוג האיטום צריכה להתבצע על פי המלצות בעל מקצוע, על פי התקציב וכמובן על פי הצרכים העולים מן השטח. 

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!